2017. április 29., szombat

VADASMÁRTÁS MARHAHÚSSAL, TÖLTIKÉVEL


Mindig halogattam ennek az ételnek az elkészítését, de a mai nap csak hozzákezdtem. Biztosan azért, mert én ezt sem szeretem. Megfőztem már máskor is, de az egyik kezemen meg tudnám számolni, hogy hányszor.
A töltike helyett zsemlegombócot akartam, de inkább biztosra mentem. Féltem, hogy szétfő majd a forrásban lévő vízben.

10 dkg füstölt szalonna
70 dkg marhahús
45 dkg sárgarépa, tisztítva
30 dkg petrezselyemgyökér, tisztítva
1 közepes fej hagyma
1 nagyobb cikk fokhagyma
4 babérlevél
15-20 szem szemesbors

só 
mustár
őrölt bors
1-2 dl tejföl

A szalonnát kakastaréj alakra bevagdostam és kisütöttem belőle a zsírt.
A visszamaradt zsírban a hús minden oldalát átsütöttem majd kivettem a lábasból.
Közben megpucoltam a zöldségeket és ezeket is átpirítottam egy kicsit.
A húst visszatettem a zöldségekhez, felöntöttem 2 liter vízzel, beletettem a babérlevelet és a borsot.
4 órát főztem.

A megfőtt húst kivettem a zöldségek közül, becsomagoltam alufóliába. A babérlevelet és a szemesborsot kiszedtem a léből.
A zöldségeket egy kevés lével botmixerrel pépesítettem, sóztam majd mustárt és őrölt borsot is tettem hozzá.
A tejfölt simára kevertem legalább 3-4 mártással és így kevertem bele a többi mártásba. Így a tejföl nem csapódik ki a mártásban.

4 db zsemle
1 nagy fej vöröshagyma
fél dl olaj
1 tojás
1 nagy csokor petrezselyemzöld
őrölt bors

A zsemléket  vízbe áztattam, majd kinyomkodtam.
A vöröshagymát apró kockákra vagdostam és az olajon megpirítottam.
A többi hozzávalókkal együtt egy közepesen lágy masszát készítettem.
Alufólián két rudat formáztam, feltekertem és forrásban lévő vízben 20 percig főztem.





Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!!

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése