2015. június 27., szombat

RIBIZLIS MANNA


Ezt a sütit tényleg bármilyen gyümölccsel el lehet készíteni.
A múlt héten cseresznyével sütöttem meg.
Most már érik a ribizli és gondoltam ezzel is elkészítem.

Először leszedtem a ribizlit, leszáraztam, megmostam és hagytam, hogy száradjon.
Hozzákezdtem a tésztához.

5 tojás
25 dkg kristálycukor
1 cs. vaníliás cukor
20 dkg vaj
2 dl tej vagy tejszín
25 dkg liszt
1  cs. sütőpor

2 dl tejszín

ribizli

A tojássárgáját a cukorral habosra vertem a robotgéppel.
Hozzáadtam a lágy vajat és apránként a langyos tejet.
A lisztet átszitáltam és a sütőporral együtt belekevertem a masszába.
A tojásfehérjéből kemény habot készítettem és ezt is hozzákevertem. Itt már a gépet alacsonyabb fokozatra állítottam.
Szilikonos sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöttem és a tetejére szórtam a ribizlit.

A gázsütőt előmelegítettem a 4-es fokozaton és ugyanezen a fokon 40 percig sütöttem.

A tejszínhabból kemény habot készítettem, habzsákba raktam és kidíszítettem vele a süti tetejét.
Ribizli fürtöket raktam még a tetejére.


Egy hibája volt a sütinek, hogy a ribizli nem maradt meg a tetején.
A barack és a cseresznye nem  süllyedt le az aljára, de a kis ribizli szemek igen.
De az ízén ez nem változtatott és nagyon finom volt ez a változat is.

Facebook oldalamhoz  ITT  csatlakozhattok.

Jó sütkérezést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése