2015. július 12., vasárnap

MÁLNA SZÖRP


Életem első málna szörpje.

Anyukám régen csinált, de mostanában nálunk nem volt házi szörp.
Nyugodtam fogjon bele bárki, mert nem  nehéz elkészíteni.


2 kg málnát megmostam.
Ezt a műveletet gyorsan csináljuk, mert nem tesz jót a málnának ha sokáig áll  a vízben.

Alaposan összenyomkodtam, majd öntöttem hozzá kg-onként 6 dl vízet.
A munkahelyemen azt mondták, hogy 1 litert tegyek kg-onként, de szerintem még ez a 6 dl is sok lett.


Hozzákevertem kg-onként 80 dkg kristálycukrot.
Szerintem ez is sok.

Gyakran kevergettem.
Másnapra elolvadt benne a cukor így már hozzá lehetett fogni a csepegtetéshez.



Estére lecsepegett.
Szörptartósítót /Szilas/ tettem bele.
1 dl vízbe beleöntöttem a tartósítót, felmelegítettem, nem forraltam és belekevertem a szörpbe.

Tiszta üvegekbe töltöttem.


Nincs olyan intenzív íze mint a "Piroska" szörpnek.
De remélem ilyennek kell lennie!!!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése