2015. június 14., vasárnap

HABCSÓKOS - FEHÉRCSOKIS KALÁCS


Igaz, hogy a hétvégén nagyon meleg volt, de akkor is sütöttem.
A családi házban azért nem olyan kibírhatatlan a meleg. Lehúzom a redőnyöket, ez sokat számít.

A nagy meleg miatt volt-e, de ilyen jó kelt tésztát még nem csináltam.
Gyönyörűen megkelt, jól megsült és  az íze is isteni volt.
Akkor lássuk!

30 dkg liszt
2 dl tej
1,5 dkg élesztő
2 ek. kristálycukor
1 kk. só
1 tojássárgája
1 citrom reszelt héja
5 dkg puha vaj

1 tojásfehérje
1 csipet só
2 ek. porcukor

5 dkg fehércsoki

Egy kevés cukros-langyos tejben felfuttattam az élesztőt.
A többi hozzávalókkal együtt beletettem a keverőtálba és elkezdtem kidolgozni.
Akkor kapcsoltam ki a gépet amikor a tészta már elvált a tál falától. Egy lágy tésztát kapunk. Már ekkor is nagyon jó illata volt a tésztának.
Kivettem a szilikonos lapra és fél órát kelesztettem.
Kinyújtottam  30 x 45 cm nagyságra.
Ekkorra a tojásfehérjéből kenhető habot vertem és rákentem a tésztára. Erre ráreszeltem  a fehér csokit.


Lazán feltekertem és 12 szeletet vágtam belőle.
Egy üvegtepsit vékonyan kikentem vajjal és beleraktam a csigákat.


170 fokon kb. 35 percig sütöttem.

Nagyon-nagyon finom volt. A reszelt citromhéj csodát tett benne, no és persze a fehércsoki is!

Forrás:  INNEN

Facebook oldalamhoz  ITT  csatlakozhatsz.

A kertben kinyílt ez a csodaszép rózsa.
Tavaly még csak egy-két virág volt rajta, de most megörvendeztetett bennünket a sok virágjával.

Mónosbélben nagymamámnál volt ilyen rózsa. Amikor megláttam tudtam, hogy nekem ez kell és most két évre rá virágba borult.
Erről mindig eszembe fognak jutni mamiék.



Piroska

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése