2017. február 2., csütörtök

DIÓS CSIGA


A kelt tésztát egyre jobban szeretem készíteni. A család is nagyon szereti az ebből készült kalácsokat, ezért manapság már gyakran készítem.
Most is ebből a tésztából sütöttem dió töltelékes tekercseket.

30 dkg liszt
5 dkg margarín
2 ek. kristálycukor
1 tojás sárgája
1,5 dl tej
2 dkg élesztő

15 dkg darált dió
3 ek. kristálycukor
annyi tej, hogy nem túl lágy masszát kapjunk

1 tojásfehérje a lekenéshez

Az élesztőt a langyos-cukros tejben felfuttattam és a többi hozzávalókkal lágy tésztát dagasztottam.
Kiborítottam a szilikonlapra és duplájára kelesztettem.
Kinyújtottam kb. fél cm-re és megkentem a diós töltelékkel.
Feltekertem és  12 részre vágtam.
Ismét kelesztettem.
Lekentem a felvert tojásfehérjével és megszórtam kristálycukorral.

A gázsütőmet ekkorra már előmelegítettem és 15-20 perc alatt megsütöttem 4-5 fokozaton.









Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok.

Piroska



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése