2016. június 5., vasárnap

EPRES-KAKAÓSPISKÓTÁS KOCKA


Mi más lehetne a főszereplője ennek a hétvégének is mint az eper.
Gyönyörű szép nagy szemek, finom ízek és látszik rajta, hogy ez már magyar.

Sütöttem egy kakaós piskótát, kettévágtam. Megtöltöttem vaníliás-vajas krémmel. Tetejére egy vékonyabb rétegű krém került amit befedtem felezett eperrel. Az egész süti tetejét bevontam piros tortazselével.

5 tojás
15 dkg kristálycukor
13 dkg liszt
2 dkg cukrozatlan kakaópor
0,5 cs.  sütőpor

2 cs. vaníliás pudingpor
5 ek. kristálycukor
8 dl tej
20 dkg vaj

0,5 kg eper

1 cs. piros tortazselé
2,5 dl víz
2 ek. kristálycukor

A piskótát még előző nap este megsütöttem.
A tojásokat a cukorral habosra keverem.
A lisztet a kakaóport és a sütőport átszitáltam és a habhoz kevertem, de ezt már kézzel, hogy ne törődjön össze a tojáshab.
Az előmelegített gázsütő 4-5 fokozatán fél óra alatt megsütöttem. De minden sütő más ezért ez a fél óra csak nekem fél óra!!!!!!!!

A pudingport egy kevés tejjel és a cukorral együtt simára kevertem és felöntöttem a többi tejjel.
Állandó kevergetés mellett sűrű pudingot főztem belőle.
Folpackkal rögtön lefedtem a lábast, hogy amíg hűl ne képződjön rajta vastag bőr.

A  piskótát két lapba vágtam.
A krém 3/4 részével megtöltöttem.
Ráhelyeztem a felső lapot, megnyomkodtam a tetejét.
Erre rákentem a maradék krémet.
Az előre megmosott, megszárított, félbevágott epreket sűrűn rápakoltam a sütemény tetejére.

A piros tortazselét a tasakon leírtak szerint elkészítettem:
A zseléporhoz hozzáadtam a cukrot és a 2,5 dl vízzel simára kevertem.
1 percig forraltam.
Amikor már hűlt és látszott, hogy kocsonyásodik akkor a sütemény tetejére kanalaztam.
Próbáltam úgy rátenni, hogy minden eperszemet be tudjak vonni vele.

Hűtőbe tettem, de mint mindig most sem vártam meg azt, másnap szeleteljem fel.

Remélem jövő héten már az eperdzsem és a mentás eperdzsem lesz soron az epres finomságok közül.

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!

Jó sütést!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése