2014. május 16., péntek

EPRES TEJBERIZS POHÁRBAN


A mai desszertet nem variáltam túl.
Reggel vásároltam a kisboltban epret. Akkor még nem volt konkrét elképzelésem arról, hogy mi lesz belőle. Magában is megehettük volna.
De aztán úgy gondoltam, hogy csinálok epres tejberizst. Szeretjük mind a hárman, igen mind a hárman, mert délután jön haza a fiunk a nagy Budapestről!!! Gondoltam ez jó lesz a vacsorához.
Ma szabadságon voltam, tehát tudtam neki főzni amikorra hazaérkezik. Palócgulyás, töltött csirke, petrezselymes új burgonya, ubisaláta, epres tejberizs.
Már nem volt itthon 3 hete, ezért úgy gondoltam, hogy ellátom minden jóval!!!!


Hozzávalók:

1 liter tej
2 dl víz
2,5 dl rizs
3 ek. kristálycukor
35 dkg eper 
mentalevél a díszítéshez
1 csomag színtelen tortazselé + 5 dkg kr.cukor + 2,5 dl víz

A rizst megmostam.
A tejet a vízzel együtt beleöntöttem egy jénai edénybe és beletettem a rizst.
Gyakori kevergetés mellett felforraltam.
Amikor már majdnem puha volt a rizs akkor belekavartam a cukrot, a gázt lekapcsoltam alatta és fedő alatt tovább hagytam puhulni.
Közben az epret felkockáztam,  de hagytam egészben 4 szép szemet amit majd a tetejére rakok.


Fél óra elteltével a poharakat jó félig töltöttem a tejberizzsel.
Rászórtam az eperkockákat és ismét tejberizst tettem rá.
A tetejét az egészben hagyott eperszemekkel és mentalevéllel díszítettem.








 A tortazselét szárazon elkevertem a kristálycukorral.
Hozzáöntöttem a vízet, simára kevertem és felforraltam. 20 másodpercig forraltam és közben állandóan kevergettem.
Mielőtt rákanalaztam volna az eper tetejére hagytam hűlni. Amikor már láttam, hogy kezd sűrűsödni akkor ráraktam a desszert tetejére. A hideg epertől rögtön meg is dermedt rajta.



Jó étvágyat hozzá mindenkinek!


2 megjegyzés:

  1. Én is epres tejberiszt készítettem a minap, csak még nem tettem fel a blogra. :) A tiéd nagyon guszta, kedvem lenne belekanalazni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Macskanyelv! Egy gyors desszertet akartam és ezért esett erre a választás.

      Törlés