2013. november 9., szombat

ALMÁS-RÁCSOS LINZER

piroskonyha
Almás sütit még nem is sütöttem az idén. Ezért délelőtt gyorsan megcsináltam ezt is a pogácsa mellé.
Minden alkalommal úgy készül nálunk ez a süti, hogy két lap között van az almatöltelék. Most azonban berácsoztam a tetejét.
Nyáron meggyes-rácsost csináltam, és az nagyon jól sikerült.
Ezért úgy döntöttem, hogy most  is berácsozom ezt a sütit.
 

piroskonyha

Hozzávalók:

0,5 kg liszt
0,25 dkg margarín
1 cs. sütőpor
1 tojás
1 tojás sárgája
3 ek. kristálycukor
1 dl tejszín

A margarint a lisztben elmorzsolom és a többi hozzávalókkal linzertésztát készítek.

Amíg a tölteléket elkészítem addig a tésztát betettem a hűtőbe.

Töltelék:

8 db alma
2 ek. kristálycukor
1 púpozott kk. fahéj

Az almákat meghántottam és lereszeltem. 
Megdinszteltem.
Hozzáadtam a cukrot és a fahéjat.

Elővettem a hűtőből a tésztát.
A háromnegyed részét kinyújtottam. 
A tepsibe sütőpapírt tettem és a tésztát beletettem.
Ráöntöttem a kihűlt almatölteléket.
A tészta egynegyed részét kinyújtottam és vékony csíkokat vágtam belőle. Amivel berácsoztam a tölteléket.

Fél óra alatt megsütöttem a gázsütő 5-ös fokozatán.

Tepsi: 23x35

 

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése