2016. október 16., vasárnap

RAFAELLÓ SZELET


Ez a sütemény a Kelt tészták és Más ... csoportból való.

Tészta:
50 dkg liszt
25 dkg margarín
10 dkg porcukor
1tk. sütőpor
4 tojás sárgája
1 dl tej

Krém:
2 cs. tejszínes pudingpor
3 csapott ek. kristálycukor
4 dl tej
20 dkg vaj

Tetejére:
4 tojás fehérje
8 csapott ek. kristálycukor

5 dkg kókuszreszelék

Az átszitált lisztben a margarint elmorzsoltam, majd a többi hozzávalókkal együtt összegyúrtam.
3 lapot sütöttem belőle, a gázsütőm 5-ös fokozatán sütőpapíros tepsiben.
Nem kell nagyon megsütni a tésztát, amikor a széle barnul akkor már jó.

Közben a krémhez elkészítettem a pudingot és gyakori kevergetés mellett kihűtöttem. Most nem folpack-kal takartam be még melegen, hanem a mosogatóba hideg vizet engedtem és a lábast beleállítottam. Igy sokkal gyorsabban hűlt a puding.
Amikor már épphogy langyos volt, hozzáadtam a felkockázott vajat és addig kevertem amíg elolvadt benne.
Hűtőbe tettem tovább hűlni és még ott is megkevertem kétszer-háromszor.
Azért szeretem a vajat a margarín helyett a krémekben, mert keményebb lesz tőle.

Amikor kihűlt a krém és a lapok is akkor betöltöttem, vagyis kétfelé osztottam a krémet és a lapok közé kentem őket.

A tojásfehérjéket a cukorral elkezdtem felverni. Amikor már hab állaga volt akkor gőz felé raktam és 5 percig még tovább vertem. Ekkorra már jó kemény lett.
Rákentem a sütemény tetejére és megszórtam a kókuszreszelékkel.

Nagyon mutatós sütemény lett belőle!



Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!

Piroska

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése