2016. október 23., vasárnap

SÜTŐZACSKÓBAN SÜLT CSIRKECOMB FRISS ZÖLDSÉGEKKEL


Ezután a blogon láthattok olyan recepteket is amelyek eltérnek az eddigiektől, vagyis diétásak lesznek.
A férjemnek az orvos koleszterincsökkentő diétát írt elő.
Utána néztem, hogy milyen alapanyagokat használhatok hozzá és persze milyen főzési eljárásokkal kell elkészíteni ennek a diétának az ételeit.
Nem könnyű a férjemet rávenni, hogy ilyen ételeket egyen, még ha az egészsége függ is tőle. Biztos, hogy sertéshús majd lesz az étrendben, pedig csak halat és szárnyasokat ajánlanak. De ha már egy kicsit vissza tudom szorítani a zsír- és szénhidrátbevitelt, az is sikernek fog számítani!!
Sok-sok zöldség és gyümölcs. Főleg a sárgarépa, brokkoli, vöröshagyma, fokhagyma.
Fehér kenyér helyett teljes kiőrlésű.
Főzelékek, ha bírjuk akkor nem fehér liszttel sűrítve.
Olyan alapanyagokat használni amelynek alacsony a telített zsírsav tartalma. Ez volna a legfontosabb, hogy ezt vissza tudjuk szorítani a minimálisra.
Olajos magvak, diófélék, zöld leveles növények nagyon hasznosak.
Rostdús étrend.
Főzés során a zsíradék visszaszorítása. Olivaolaj és különböző olajok használata.

Vagyis minden olyan ami eddig csak elvétve szerepelt a napi étrendünkben. Semmi sült csülök, szalonna, füstölt kolbász.........

Ha nem is minden nap, de azért majd próbálok becsempészni minden héten egy-két, a diétának megfelelő ételt is az étrendünkbe!!!

Első próbálkozásom ez a sütőzacskóban sült csirkehús.

3 db egész csirkecomb
őrölt bors
majoranna
4 db vöröshagyma
5 cikk fokhagyma
2 db sárgarépa
1 kis fej brokkoli

A zöldségeket megpucoltam, feldaraboltam.
A csirkehúst megmostam, kettévágtam, bőrét lehúztam róla. Minden zsiradéktól megszabadítottam!
Befűszereztem a húst és a zöldségeket is és beleraktam a 35x43 cm-es sütőzacskóba. Tepsibe tettem és  úgy rendeztem el, hogy a legkisebb felületen fedjék egymást.
2 órát sült a gázsütő 4-es fokozatán.
A hús és a zöldségek is levet engedtek sütés közben és ebben párolódtak meg. Nem száradtak ki, nagyon finom volt.

Főztem még hozzá burgonyát is, de ez már nem nagyon illet bele a koleszterinszegény diétába!!!

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!

Piroska






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése