2015. február 15., vasárnap

ZSEMLE / FŐTT-SÜLT /


Ha időm volna rá akár minden nap kelt tésztát készítenék.
Sütöttem már kenyeret is és nem is lett rossz!
Most egy olyan zsemle receptjére leltem amit főzni és sütni is kellett.

30 dkg BL 80-as kenyérliszt
1 dkg élesztő
1,5 dl tej
1 kk. kristálycukor
2kk. só
2 ek. olaj

1 liter víz
1 ek. kristálycukor
0,5 cs. szódabikarbóna

1 felvert tojás a lekenéshez
nagyszemű só

A langyos-cukros tejben az élesztőt felfuttattam.
A többi hozzávalókkal sima tésztát dagasztottam. Sajna géppel, de ígérem, hogy kézzel is megtanulom!!!!
Kb. 1 órát hagytam kelni.
Átgyúrtam és 6  /eredeti receptben 8/   felé vettem, zsemléket formáztam belőle és ismét hagytam kelni 20 percet.
A vízbe beletettem a cukrot és a szódabikarbónát, felforraltam.
A zsemlék mindkét oldalát főztem benne 25-25 másodpercig.
Ezután sütőpapíros tepsibe raktam, tojással megkentem, éles késsel bevágtam és sóval meghintettem.
6-os fokozaton előmelegítettem a gázsütőt és fél óra alatt szép pirosra sütöttem a zsemléket.

Következő sütéskor 8 felé fogom venni a tésztát, és a zsemle formázását is gyakorolnom kell még!!

Facebook oldalra   ITT   csatlakozhatsz.

Recept  INNEN.

Jó sütögetést!






1 megjegyzés:

  1. great blog, very inspiring. looks so delicious
    lets follow each other! just let me know and I will follow back :)

    - www.angelaah91.blogspot.nl

    VálaszTörlés