2014. december 14., vasárnap

CSÍKOS KOCKA


Ez a süti igazán méltó Advent harmadik vasárnapjához.
Nemcsak szépen szeletelhető, de íze is nagyon finom.
Az eredeti receptben három ízű lap között van a krém, vagyis mákos, diós kakaós lapok között. De én most is "feláldoztam" magam, mert a  férjem nem szereti a mákosat és így két diós lapot sütöttem.

Egy laphoz a következők kellettek:

3 tojás
3 ek. kristálycukor
3 ek. liszt
0,5 dl tejföl
2 kk. sütőpor

A diós laphoz 5 ek. darált dióbélre, a kakaós laphoz 3 csapott ek. cukrozatlan kakaóporra volt még szükség.

A tojásokat a cukorral habosra kevertem, de nem kellett olyan sokáig mintha piskótát készítenénk. Hozzákevertem a tejfölt majd a dió-sütőpor-liszt  /kakaópor-sütőpor-liszt/  keverékét.
A tepsit  /23x34 szilikonos sütőpapírral kibéleltem és  belesimítottam a kikevert tésztát.

A gázsütőt előmelegítettem 5-ös fokozaton és 15-20 perc alatt megsütöttem.

Közben elkészítettem a krémet.

1 liter tej
8 ek. búzadara


25 dkg margarín
18 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor

A tejből és a búzadarából tejbedarát készítettem és teljesen kihűtöttem.
A margarínt a cukorral simára kevertem és a hideg tejbedarával összekevertem.

Az egyik diós lapot megkentem a krémmel, rátettem a kakaós lapot és egy kicsit meglapigatattam. Ezt is megkentem és erre került a második diós lap. Erre is kentem még egy vékony réteg krémet és rászórtam a csokis tortadarát.
Betettem a hűtőbe és amikor már jól kihűlt akkor szeleteltem.
A szélét vékonyan levágtam, könnyen ment, nem volt kemény a tészta. Tehát ez nem olyan süti, hogy csak másnap lehet szépen szeletelni.





Forrás:  innen.

Kellemes Ünnepeket kívánok minden kedves olvasómnak!

Facebook oldalamhoz  ITT csatlakozhattok!


1 megjegyzés: