2014. március 23., vasárnap

WELLINGTON SERTÉSKARAJ

Wellington sertéskaraj, ahogy én készítem....
Több hibát is vétettem az elkészítés alatt.
Tudom, hogy ezt sertésszűzzel kellett volna csinálni, de nem akartam többet költeni rá!
Másik hibája, hogy nem élesztős tésztába szokták tekerni.
A harmadik pedig, hogy a gombapörköltet pépesíteni szokták és úgy kenik a tésztára.
Lehet, hogy még többet is fel tudtok sorolni, de ne tegyétek!!
De ha ezektől eltekintünk akkor csak azt mondhatom, hogy NAGYON finom volt!

Már régóta készültem arra, hogy elkészítem a családnak. Azt hittem, hogy munkaigényesebb, de nem tartott olyan sokáig.

Hozzávalók:

80 dkg sertéskaraj
só, őrölt bors
5 dkg zsír

30 dkg vargánya gomba
1 kis fej vöröshagyma
5 dkg zsír
só, őrölt bors

30 dkg liszt
1,5 dkg élesztő
1,25 tej
0,5 dl tejföl
1 tojás sárgája
Ebből a mennyiségből készült tésztának csak a fele kellett. 

tojásfehérje a lekenéshez

A húst megmostam, papírtörlővel leitattam róla  vizet.
Besóztam és őrölt borssal megszórtam.
A zsírt felolvasztottam és a húsnak minden oldalát átpirítottam.
Öntöttem alá egy pici vizet és így pároltam, zsírjára sütöttem.

A gomba sütésekor a zsírt felolvasztottam és az apróra vágott vöröshagymát megpirítottam benne.
A gombát hozzátettem, sóztam, borsoztam. Ilyenkor a gomba vizet enged és ezt is zsírjára pirítottam.
Állandó kevergetés mellett megsütöttem.
Ez a gomba olyan finom, de olyan finom!!!

A tésztához először az élesztőt felfuttattam a cukros-langyos tejben.
A többi hozzávalókkal sima tésztát dagasztottam belőle - géppel.
Kevés ideig hagytam keleszteti.

Az összeállításnál először kinyújtottam a tésztát.
Rákentem a gombapörköltet úgy, hogy a zsírt ne tegyem rá.
Erre ráhelyeztem a húst, betekertem. A tetejét kidíszítettem.

Sütés előtt!
Felvert tojásfehérjével lekentem.
A sütőt előmelegítettem és 6-os fokozaton 35 percig sütöttem. Félidőben letakartam alufóliával, hogy meg ne égjen.
Amikor kisült tiszta konyharuhával letakartam.

Sütés után!
Jó étvágyat!

 

3 megjegyzés:

  1. Szerintem a "hibák" ellenére is gyönyörű lett és biztos nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Írtam neked emailt a 15. blogkóstolóval kapcsolatosan, ugyanis már 2 napja lejárt a határidő, de tőled nem kaptam bejegyzést. Várjak még rád, vagy nem sikerült időben teljesíteni a feladatot?

    Köszönöm,
    Süni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsika, közben megtaláltam a bejegyzésedet :)

      Törlés