2014. március 16., vasárnap

MÁRCIUSI CSOKIS KOSZORÚ

Március 15-re!
Az ünnep tiszteletére és persze a család örömére készült ez a kelt tésztából készült koszorú.
Mostanában egyre többet sütök kalácsot. A félelmem mára már elszállt attól, hogy nem sikerül a kelt tészta.
Mindenki szereti és nem is tart olyan sokáig az elkészítése.  És ami a számomra nagyon fontos, hogy egyre nagyobb örömöm van a sütésében.

Hozzávalók:

30 dkg liszt
1,5 dkg élesztő
1,25 dl langyos tej
1,5 ek. kristálycukor
1 tojás sárgája
3 dkg margarín
pici só
1 ek. tejföl

csokilencse

A lisztet belemértem a keverőtálba, hozzáadtam a cukrot, csipet sót.
Beleöntöttem a langyos tejet, rámorzsoltam az élesztőt. Letakartam és vártam, hogy az élesztő felfusson.
Amikor már szépen feljött az élesztő akkor elkezdtem dagasztani a géppel és  a többi hozzávalókat is hozzákevertem.
Amikor már szép sima tésztát kaptam akkor kiraktam a táblára és duplájára kelesztettem.
Téglalap alakúra kinyújtottam és megszórtam csokilencsével.
Nem sajnáltam a csokilencsét.
Feltekertem, mintha kakaós csigát készítenék és belehelyeztem a szilikon kuglóf formába.
Ismét kelesztettem és a gázsütőm 5-ös fokozatán 30 perc alatt készre sütöttem, amit persze előmelegítettem.

Csokis koszorú

Gyorsan fogyott!!!

A csokilencse finom volt benne!
Szombaton reggelire  készült ez a kalács. Szinte el is fogyasztottuk az egészet!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése