2017. november 9., csütörtök

MÁKOS - DIÓS BEIGLI


Közeledik a karácsony!

A beigli sütés eddig mindig az anyukám feladata volt.
Most is fog sütni, de ideje lesz már megtanulni nekem is.

25 dkg liszt
10 dkg vaj
1 tojás sárgája
5 dkg porcukor
1,5  dkg élesztő
1 dl tej
csipet só

Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttattam.
Az átszitált lisztben a lágy vajat elmorzsoltam.
A többi hozzávalókkal együtt sima tésztát gyúrtam.
Arra figyeljünk, hogy ne legyen túl kemény, de lágy se a tészta.

Tiszta kotnyharuhával letakartam és hagytam fél órát kelni.

Amíg a tészta pihent, addig elkészítettem a tölteléket.

12 dkg darált mák
5 dkg kristálycukor
1 dl tej
1 ek vanília aroma
1 citrom reszelt héja

1 tojás a kenéshez

Egy kis lábasban pár perc alatt összeföztem.

12 dkg darált dióval is elkészítettem.

Tehetünk bele mazsolát vagy aszalt gyümölcsöket is.

A tésztát két részre osztottam.
Téglalap alakúra kinyújtottam, de ugy, hogy nem liszteztem alatta.

Rákentem a tölteléket úgy, hogy a széleinél elhagytam 1-2 cm-t.
Jobb és bal oldalon behajtottam és alulról feltekertem.

Sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem.

A tojás sárgáját elkevertem és lekentem vele a két rúd beiglit.


Hagytam, hogy hadd száradjon rá. Ez talán egy fél óra volt.
Ekkor lekentem a felvert tojásfehérjével és ezt is hagytam rászáradni.

A gázsütőt előmelegítettem a 3-as fokozaton.
30 perc alatt megsütöttem.


Hagytam kihűlni és csak akkor szeltem fel.



Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése