2014. február 15., szombat

TÖLTÖTT KARIKÁK

Töltött karika
Megláttam és beleszerettem.
Nem lett olyan szép mint ahol  -Konyha és kert facebook oldala-   rátaláltam, de azért nekem tetszik!!
Bármivel meg lehet tölteni. Lehet édes, lehet sós. Én most mákosat és lekvárosat készítettem.
Recept nem volt leírva ezért a múltkori élesztős, de nem kelt tésztát csináltam meg és megtöltöttem.
Legközelebb majd készítek fázisképeket is, de most valahogy elfelejtettem.

Hozzávalók:

25 dkg liszt
12 dkg vaj vagy margarin
1 tojás sárgája
1,5 ek. kristálycukor
2 dkg élesztő, kevés cukros tej

Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttattam.
A margarint a lisztben elmorzsoltam, hozzáadtam a cukrot az élesztőt és a tojássárgáját.
Sima tésztát gyúrok belőle.
Vékonyra kinyújtottam és téglalap alakú tésztát vágtak belőle.
Megtöltöttem a töltelékkel, feltekertem és kör alakot formáltam belőle. A két végét összenyomtam amikor a kört alakítottam, hogy ne jöjjön ki a töltelék belőle.
A tojásfehérjével megkentem és a gázsütő  5-ös fokozatán 20-25 perc alatt megsütöttem.

Amikor megsült hagytam egy kicsit hűlni és megporcukroztam a tetejét.


Töltött karikák


 Kelt tésztával is ki fogom próbálni, mert szerintem azzal is nagyon finom lehet.

Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek! Máris elcsábított, én is fogok ilyet készíteni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik. Én is elkészítem még egyszer, mert a megformálása nem lett az igazi.

      Törlés
  2. Nekem tökéletesnek tűnik! Engemet is elcsábított!!!!!:-)

    VálaszTörlés