2016. január 8., péntek

TÚRÓFÁNK

Elkezdődött a szezonja a fánksütésnek.
Szalagos fánkot már sütöttem, de most a túrósat próbáltam meg.
Hamar készen lett, mivel nem kellett pihentetni a tésztáját.
Sütés után egy kis porcukorral megszórtam, de anélkül is nagyon finom.
60 db kis fánk lett belőle.

24 dkg liszt
1 cs. sütőpor
csipet só
50 dkg túró
2 tojás
1 cs. vaníliás cukor
4 ek. kristálycukor

1 citrom leve és reszelt héja

sütéshez kb. fél liter olaj

A sütőporos lisztet átszitáltam és beletettem a sót.
A  túrót villával összenyomkodtam, hogy ne legyen darabos. Hozzáadtam a tojást, a citromot és a kétféle cukrot.
A túrót összedolgoztam a liszttel.
Vizes kézzel kis diónyi nagyságú gömböket formáztam.
A gáztűzhelyen gyenge lángon kisütöttem, papírtörlőre raktam, hogy a zsiradékot felszívja.
Sütés közben a sütőportól megnőttek a fánkok.
Porcukorral  megszórtam, de lekvárt is kínálhatunk hozzá.

Recept Aranytepsitől.

Facebook oldalamhoz  ITT csatlakozhattok.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése