2016. január 1., péntek

SÓS RÚD


Szilveszterre most ezt a sós rudat készítettem.
Mindig találok új recepteket és szeretem is kipróbálni ezeket. Most is így volt, nagyon dicsérték ezt a sós rudat, ezért gondoltam megsütöm. Tudtam, hogy rossz nem lehet, hiszen Limarának a receptje volt. Benne pedig sosem csalódunk.
Előtte való nap összeállítottam a tésztát és a hűtőben pihent több mint 12 órát. Az eredeti recept szerint jót tesz a tésztának ha állni hagyjuk.
Még valami, mielőtt valaki szólna érte. Nem kell bele sem élesztő sem sütőpor!!


Tészta:

30 dkg liszt
só- ízlés szerint
15 dkg margarín
15 dkg reszelt sajt, ebből 5 dkg füstölt
1,5 dl tejföl
1 kis egész tojás

Tetejére:

1 kis tojás, felverve
reszelt sajt, itt is legyen füstölt is

A sós lisztben elmorzsoltam a margarínt és a többi hozzávalókkal tésztát gyúrtam.
Folpackba csomagoltam és betettem a hűtőbe.
Másnap ujjnyi vastagságúra kinyújtottam.
Lekentem a felvert tojással.
Először egy kevés füstölt sajtot reszeltem rá, majd bőven megszórtam trappista sajttal.
Fél cm-es csíkokat vágtam belőle melyek 15cm-es hosszúságúak voltak.
A tepsit sütőpapírral kibéleltem.
A gázsütőt 6-os fokozaton előmelegítettem.
15 perc alatt szépen megsültek a rudak. A füstölt sajt jobban megpirul rajta, azért is reszeltem azt alulra.

Belül puha, kívül ropogós rudakat kapunk.

Facebook oldalamhoz  ITT  csatlakozhattok.





Jó sütögetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése