2018. március 30., péntek

FRANCIA KRÉMES - AKÁR DIÉTÁSAN IS



Mindig is a kedvenceim közé tartozott ez a krémes.
Amikor még Egerben dolgoztam - jó régen volt- sokszor beültünk egy-egy cukrászdába és finom sütiket ettünk.
Akkor is nagyon szerettem a jó desszerteket és most is oda vagyok értük. Sajnos!!!!!

Tészta:
25 dkg liszt, nekem most DW 50% ch csökkentett liszt
15 dkg margarin
1 tojás sárgája
1 dl 12%-os tejföl
csipet só
1 tk. ecet

Cukor nem kellett a tésztába. Elég édes lesz majd a krém.
Az összegyúrt tésztából két vékony tésztalapot sütöttem a tepsi hátoldalán.
A gázsütőt a előmelegítettem 6-os fokozaton és 12 perc alatt el is készült.
Tepsi mérete: 23cmx32cm

Amikor sültek a lapok közben megcsináltam a tészta tetejére a mázat.
5 dkg eritrit
1 ek. víz
0,5 dl tej
1 tk. instant kávé
1 púpozott ek. DW 50% ch csökkentett liszt
3 dkg margarín

Az eritritet a vízzel felolvasztottam.
A meleg tejet elkevertem a kávéval és a liszttel majd a szirupba öntettem. Összeforraltam és ez alatt az idő alatt megsűrűsödött.
Levettem a tűzről belekevertem a felkockázott margarint.
Még melegen rákentem az egyik tésztalapra.

Sárga krém:
3 csomag vaníliás pudingpor
3 dkg eritrit
1,5 + 7 dl víz

7 tojásfehérje
3 dkg eritrit

A pudingport és az eritritet simára kevertem a 1,5 dl vízzel. Hozzáöntöttem a többi vizet is és megfőztem a pudingot.
Közben pedig már a tojásfehérjéből a 3 dkg eritrittel kemény habot készítettem és a még  meleg pudingba belekevertem. Tovább főztem 1-2 percig és már kentem is rá a tésztára.
Hűtőbe tettem addig amíg a tejszínhabot felvertem.

4 dl habtejszín
2 cs. habfix
1 ek. eritrit

A tejszínhabot rákentem a pudingos krém tetejére, majd ismét a hűtőbe raktam.

A sütemény tetejére szánt tésztát felkockáztam és úgy raktam rá.

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok.

Piroska




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése