2015. október 4., vasárnap

NÉGYLAPOS KRÉMES


Több lapból álló süteményt nem is tudom csináltam-e már.
Sokkal egyszerűbb sütni egy lapot és arra finom krémet tenni, mint négyet készíteni.
De hamarább készen lett mint gondoltam, hiszen csak 10-10 perc sütés kellett egy-egy lapnak.

Tepsi:  kb. 23 x 32 cm

Tészta:

50 dkg liszt
25 dkg margarín
10 dkg porcukor
1 cs. sütőpor
2 ek. kakaópor
1 tojás
1 dl tej

Krém:

2 cs. tejszín ízű pudigpor
7 dl tej
15 dkg kristálycukor
20 dkg vaj
2 cs. vaníliás cukor

Tetejére:

1 cs. Dr. Oetker marcipán ízű cukormáz
kb.  3 ek. víz

A száraz hozzávalókat átszitáltam. A margarínt elmorzsoltam benne és a többi hozzávalókkal egy jó állagú tésztát gyúrtam. Itt apránként tegyük hozzá a tejet, mert tapasztalatom szerint  nem mindig ugyanannyi kell hozzá.
A tésztát négy részre vágtam.
A sütőpapírt behajtottam olyan méretre, amilyen a tepsi teteje. Vissza ki hajtottam és így meglett a méret amilyenre a tésztát kell nyújtani.
A sütőpapírt beliszteztem és azon kinyújtottam az első lapot. Ezt rátettem a tepsi hátoldalára és így sütöttem meg.
Az előmelegített gázsütő 5-ös fokozatán 10 perc alatt megsültek a lapok.

Közben a pudingport egy kevés tejben simára kevertem, hozzáadtam a cukrot és a többi tejet. Folyamatos  kevergetés mellett pár perc alatt sűrűre főztem.
Amíg kihűlt a puding addig a vajat kikevertem a vaníliás cukorral, majd hozzáadtam a kihűlt pudinghoz. Robotgéppel rá kellett segíteni, hogy sima krémet kapjak.

Kiválasztottam a legszebb tésztalapot a süti tetejének. A maradék 3 lapra elosztottam a krémet és összeraktam a süteményt.
A negyedig lapra pedig rákentem a cukormázat. Egy csomag volt itthon, de ettől több kell, hogy szépen bevonja a tetejét. De közben rájöttem, hogy soha többet nem veszek ilyen cukormázat, hiszen porcukorból, vízből pillanatok alatt lehet készíteni.


Másnapra puhul meg  és akkor lehet szépen felszeletelni.

Facebook oldalamhoz  ITT  csatlakozhattok.

Jó sütögetést!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése