2016. október 9., vasárnap

KÓKUSZOS SZELET 2.


Ez a sütemény is a fiam születésnapjára készült, csak nem volt még időm elkészíteni a bejegyzést róla.
A kókuszos tészta nekünk nagyon tetszett, másfajta krémmel is ki fogom majd próbálni.
A süteményre Moha oldalán leltem rá. 

Tepsi méret: 20 x 30 cm

Tészta:

6 tojás fehérje
18 dkg kristálycukor
25 dkg kókuszreszelék

A tojásfehérjéből elkezdtem habot verni, közben hozzáadtam a cukrot. Akkor volt jó amikor már igazi kemény habot kaptam.
Ebbe belekevertem óvatosan a kókuszt.
Szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és 180 fokra előmelegített gázsütőben 25 perc alatt készre sütöttem.

Krém:

6 tojás sárgája
2 csapott ek. liszt
4 ek. kristálycukor
3 dl tej
2 csapott ek. cukrozatlan kakaópor

10 dkg vaj

A tojássárgáját csomómentesre kevertem a liszttel, a cukorral  és a tejjel.
Állandó kevergetés mellett sűrű krémet főztem belőle.
Amikor készen van akkor beleszitáltam a kakaóport és hagytam kihűlni.
Közben a vajat simára kevertem és a már majdnem hideg krémhez adagoltam.

Rákentem a kókuszos tésztára és hűtőbe raktam.

Máz:

10 dkg Tibi étcsokoládé
4 dkg vaj

A csokit apróra tördeltem, gőz felett a vajjal együtt felolvasztottam.
Bevontam vele a sütemény tetejét.
Villával hullámokat rajzoltam a még meg nem dermedt csokira és visszatettem a hűtőbe.

Próbáljátok ki, nagyom finom!

Ha a fagyasztóban felgyülemlett a tojásfehérje akkor is megsüthetjük ezt a sütit, hiszen a krémjét elkészíthetjük pudingporból is.

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok.

Piroska

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése