2016. augusztus 14., vasárnap

SZILVABEFŐTT



A három szilvafánkból kettőn semmi, de a harmadikon rogyásig van gyümölcs.
Lekvárt én ebben az évben nem főzök, mert még a tavalyi is ott van. De anyukám azt mondta, hogy ő vagy 10 kg-ot bevállal és igazi lekvárt fog belőle főzni. Jövő héten már elég érett lesz szilva, majd leszedjük neki.

Nem vagyunk nagyon befőtt rajongó család, de azért neki fogtam és 6 üveggel készítettem.
Félérett szilvákat szedtünk, egy 5 literes vödör púposan volt. 
Több vízben megmostam, kimagoztam.
Egy nagy lábasba feltettem 2,5 liter vizet és üvegenként 5 ek. kristálycukrot forrni. Amikor a cukor elolvadt és már forrt a víz akkor belepakoltam annyi szilvát, hogy egy sorosan belepje a lábast.
1-2 percig hagytam benne és már szedtem is ki, raktam az üvegbe.
Amikor az összes szilvával végeztem a megmaradt lébe tettem 2 kk. őrölt fahéjat, üvegenként 1 késhegynyi nátrium-benzoátot. Ráöntöttem a szilvákra és már le is zártam az üveget.
Száraz dunsztba raktam.
1-2 nap múlva mehet a polcra.


Remélem nem főztem túl, mert a nagyon puha befőttet nem szeretjük!!

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!

Piroska

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése