2016. július 11., hétfő

CSEMEGE UBORKA, SAVANYÚSÁG



Leszedtem a kertből az első adag uborkát.
Elhatároztam, hogy több fajta eltevési módot kipróbálok. Télen majd kiderül, hogy melyik lesz a legjobb, vagyis melyikből  lesz ropogós csemege uborka.

ELSŐ VÁLTOZAT:

A tasak tartalma 5 liter savanyúsághoz, 3-3,5kg közepes méretű uborkához elegendő.

1 tasak Haas uborka tartósító, 20gr.
2 liter víz
1,5 dl 20% ecet
10 dkg cukor
5 dkg só, nem jódozott

Az üvegeket mosogatógéppel elmostam.
A megmosott uborkát az üvegekbe raktam. Tettem még az üvegbe szemes borsot és babérlevelet.
Víz+ecet+cukor+só felforraltam. Lekapcsoltam a gáztűzhelyet és csak most tettem bele az uborkatartósítót. Elkevertem és a forró levet ráöntöttem az uborkára, majd lezártam az üveget.
Fénytől védett, hűvös helyre raktam.

MÁSODIK VÁLTOZAT:








Ma is lett annyi uborka, hogy el tudtam tenni egy üveggel és még uborkasaláta is készülhetett.
A borkén lett a mai tartósítószer.
Más savanyúságnál is ez vált be a legjobban, szerintem az uborkánál is ez lesz a nyerő.

"A borkén antioxidáns hatása révén segít megőrizni a savanyúságok, befőttek színét, ropogósságát, tartósítás során megakadályozza a káros mikroorganizmusok szaporodását.
Adagolás: 10 kg zöldség vagy gyümölcs eltevéséhez 2-3gr szükséges.
Minden esetben hideg felöntőlében, vagy gyümölcslében kell feloldani."

 Az uborkát több vízben megmostam és az üvegbe raktam.
Tettem még az üvegbe szemes borsot és babérlevelet.
Fél kanálnyi borként egy kevés vízben feloldottam.
A többi vízhez tettem másfél kanál sót, egy kanál kristálycukrot és három kanál ecetet.
Ráöntöttem az uborkára, lezártam az üveg tetejét és már készen is volt.

HARMADIK VÁLTOZAT:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése