2016. május 29., vasárnap

SALÁTALEVES SÜLT TOJÁSCSÍKOKKAL


Salátafőzeléket ebben az évben már főztem vagy négyszer.
Hétvégére lett két fej salátám, ebből úgy gondoltam, hogy levest fogok készíteni. Már csak azért is, mert két fej nekünk kevés főzeléknek!
A leves is hasonló képen készült mint a főzelék.
A levesbetét pedig nagyon finom lett!! Más levesbe is csak ajánlani tudom!

2 fej saláta
1 ek. liszt
2 cikk fokhagyma
1 liter tej
ecet, ízlés szerint

2 tojás
10 dkg füstölt szalonna
metélőhagyma

A salátát több vízben megmostam és vékony csíkokra vágtam.
Kevés vízben  /kb, 3dl/  addig főztem amíg "összeesett".
A szalonnát apró kockákra vágtam, kiolvasztottam. A kisült szalonnákat kiszedtem egy palacsintasütőbe.
A zsírban megpirítottam  a lisztet, belereszeltem a fokhagymát, felengedtem tejjel és besűrítettem vele a salátát. A maradék tejjel leves állagúra hígítottam.

Ezután elkészítettem a levesbetétet.
A szalonnát a palacsintasütőben elosztottam úgy, hogy mindenhová jusson belőle.
Két tojást villával felvertem, megsóztam és a szalonnára öntöttem.
Megsütöttem úgy mint egy palacsintát.
Csíkokra vágtam és készen is volt.

Amikor már nem volt forró a leves akkor tettem bele ecetet.





Aki szereti a salátát azt csak buzdítani tudom, hogy készítse el.

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése