2016. május 1., vasárnap

EPRES TORTÁCSKA ANYUKÁMNAK


NAGYON BOLDOG ANYÁK NAPJÁT KÍVÁNOK AZ ÉN ÉDESANYÁMNAK ÉS PERSZE MINDEN ANYUKÁNAK.

Nem a legboldogabb volt ez a nap, mert apukámnak, aki 85 éves, annyira fájt a lába, hogy szinte nem tudott ráállni. Nagy fájdalom azt látni,  hogy egy olyan ember aki egész életében dolgozott, hogy le tud robbanni. De az a szerencse, hogy borzasztó nagy akaraterővel rendelkezik még mindig.

Azért írtam, hogy tortácska, mert ez csak egy 18 cm átmérőjű torta.
Hasonlót már készítettem kétszer is.
EPRES JOGHURTTORTA
EPRES-CSOKIS TORTA
Nem sok különbség van a három torta között.
Nézegessétek, olvasgassátok és amelyik a legjobban tetszik készítsétek el addig amíg itt az eperszezon.

2 db tojás
4 dkg kristálycukor
4 dkg liszt
1 kk. sütőpor

1,5 dl tejszín
2  ek. porcukor
150 gramm epres joghurt
1 cs. habfix

35 dkg friss eper
4 dkg étcsoki, nálam TIBI

A 18 cm-es tortaforma aljába sütőpapírt tettem.
A gázsütőt előmelegítettem a 4-es fokozaton.

A 2 db tojásból piskótát sütöttem.
A tojásokból és a kristálycukorból kikevertem a masszát.
A lisztet és a sütőport átszitáltam és óvatosan a masszához kevertem.
Beleöntöttem a kerek tortaformába és kb. 30 perc alatt megsütöttem.
A formában hagytam kihűlni.

A tejszínt a porcukorral kemény habbá vertem. Közben hozzáadtam a habfixet és a joghurtot.

A kihűlt piskótát kettévágtam.
Az alsó részét visszatettem a tortaformába.
Az eperszemeket kettévágtam és forma szélére raktam.
A krém 3/4 részét rákentem a piskótára.
A másik piskóta széleiből körbe levágtam egy fél cm-es részt. Ez azért kellett, mert az epertől nem fért volna rá az egész.
Rátettem a krémre, rányomkodtam. Erre a maradék krémet rákentem.
2 db nagy epret apró kockára vágta és  a torta közepére halmoztam.
Közben vízgőz felett felolvasztottam 4 dkg étcsokoládét egy kiskanál olajjal.
A maradék epreket kettévágtam és egy kiskanál segítségével bevontam az olvasztott csokival.
Ráhelyeztem a torta tetejére.
A maradék olvasztott csokit szintén kiskanállal a torta tetejére öntöttem.




Fázisfotókat az EPRES JOGHURTTORTÁNÁL találtok.

Facebook oldalamhoz ITT csatlakozhattok.

Jó sütögetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése