2015. november 29., vasárnap

HABOS MEGGYES PISKÓTA


Ismét itt az év vége. Egyrészt rossz, mert már megint eltelt egy év, másrészt viszont jó, mert itt a karácsony.
Nagyon szeretem ezt az ünnepet. Ahogy telnek felettem az évek, egyre jobban átérzem az Adventi várakozást, ami a szentestén teljesedik be.
Minden gyertyagyújtásra szoktam süteményt sütni, hiszen ezek ünnepnapok.
Készítettem egy meggyes piskótát, amit rózsaszín tejszínhabbal díszítettem és ezzel ünnepivé változott.

6 tojás
12 dkg kristálycukor
12 dkg liszt
fél cs. sütőpor

7dl-es üveg magozott meggybefőtt

2 dl tejszín
1 ek. porcukor
1 tk. piros ételfesték

A tojásokat legalább egy órával előtte kivettem a hűtőből, hogy ne  legyen hideg. Azt olvastam, hogy hideg tojásból nem lehet jó piskótát készíteni.
A kristálycukrot a tojásokkal együtt géppel felvertem.
A lisztet és a sütőport átszitáltam és kisebb adagokban fakanállal a habhoz kevertem.
A tepsit szilikonos sütőpapírral kibéleltem és beleöntöttem.
A meggyet a levétől kinyomkodtam és egy kis lisztben átforgattam. Így nem süllyed majd le sütéskor a piskóta aljára.
A gázsütőt 5-ös fokozaton előmelegítettem és kb. 25-30 perc alatt megsütöttem.
Sütőrácson hagytam kihűlni.

A tejszínből a  porcukorral és az ételfestékkel együtt kemény habot készítettem.
Habzsákba raktam és kidíszítettem vele a piskótát.



Kellemes Adventi várakozást!

Facebook oldalamhoz ITT csatlakozhattok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése