2015. augusztus 28., péntek

HAJTOVÁNY


Végre erre is sor került! 

Limara receptje alapján ismét nagyon-nagyon finomat sikerült sütnöm.
Olyan sokan dicsérik még most is, pedig az eredeti recept már 2008-ban íródott.
Nézzétek, hogy 30 dkg lisztből mennyi lett! Pedig még vékonyabbra is nyújthattam volna.

30 dkg liszt
1 kk. só
1 tojás sárgája
1,5 -  2 dkg élesztő
2 dl tej
2 dkg lágy vaj
1 tk. kristálycukor

7 dkg kenhető állagú vaj
10 dkg reszelt sajt
1 kk. só


 felvert tojásfehérje a kenéshez
lenmag vagy sajt

Az élesztőt a langyos-cukros tejben felfuttattam.
A többi hozzávalókkal kelt tésztát készítettem.
Duplájára kelesztettem.

Téglalap alakúra nyújtottam, jó vékonyra, olyan 3:1 arányban. Vagyis kb. háromszor olyan hosszú volt a hossza mint a szélessége.
Megkentem a vaj, sajt, tojás, só keverékével, feltekertem mint a kakaós tekercset.
Trapéz alakúra felvagdostam és a tepsiben ismét hagytam kelni.
Amikor szépen megkelt lekentem a tetejét tojással és megszórtam lenmaggal.

A gázsütőt előmelegítettem 4-es fokozaton és több mint fél óráig sütöttem.

Facebook-on  ITT csatlakozhatsz hozzám.

Jó sütögetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése