2015. március 28., szombat

MEDVEHAGYMA KRÉMLEVES




A férjem a minap hazaállított 2 csokor medvehagymával.
A piacon már láttam a szép kis csokrokat, de ezen kívül semmi kapcsolatom nem volt vele!!!!
Keresgéltem a neten, és erre a levesre esett a választásom.

0,5 db póréhagyma
0,5 ek. vaj
2 csokor medvehagyma, szárai letépkedése után 10 dkg
1/3 ek. liszt
4 dl víz
1 tk. delikát
1 dl tejszín
1 tk. kristálycukor
1 tk. citromlé
őrölt bors

pirított kenyérkocka

A medvehagymák szárait levagdostam, a leveleit megmostam, megtörölgettem.
A vajban átpirítottam a póréhagymát.
Beletépkedtem a medvehagyma leveleket és mint a sóskát megfonnyasztottam.
Ráhintettem a lisztet és gyakori kevergetés mellett pirítottam.
Felöntöttem  vízzel, delikáttal ízesítettem.
10-15 percig főztem.
Hozzáadtam a tejszínt majd a többi fűszert. 

3 közepes karéj kenyeret apró kockára vágtam és sütőben megpirítottam.  Ezzel ettük a levest, de sajtos pirítós is finom lett volna hozzá.

Ez a mennyiség pontosan elég volt kettőnknek. Tehát 1 csokor medvehagyma 1 adag levesnek elég!

Eredeti recept:   INNEN.

Facebook oldalamhoz  ITT  csatlakozhattok.

Jó étvágyat!



2 megjegyzés:

  1. Ha bevált a családnak a medvehagyma, érdemes sült tésztákkal is próbálkozni. Mi nagyon szeretjük pogácsába, leveles tésztából csigának, de már palacsintát is töltöttem vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az ötleteket Marisz. Nekem nagyon tetszett, de nem is csoda, hiszen imádom a fokhagymás ízt és a krémlevest is.

      Törlés