2014. július 20., vasárnap

FEHÉR KENYÉR / ZÜRICHI /


Végre rászántam magam arra, hogy kenyeret süssek.
Már nagyon régóta készültem rá, és most a nagy melegben adtam rá a fejem.

Katicánál már kinéztem a zürichi kenyeret. Ezt annyian dicsérték, gondoltam nekem is sikerélményem lesz vele.
És nem csalódtam. Finom puha, rugalmas, ropogós kenyér lett a végeredmény.
Ha időm lesz rá biztosan sütök máskor is.

Először is kellett egy jénai amiben a kenyeret sütni fogom.
Szerencsére van egy olyan jénaim aminek teteje is van, ebben tökéletes volt sütni.


Előző este elkészítettem a kovászt.

125 gr. BL 80 liszt
3 gr. élesztő
83 gr. víz


A hozzávalókat összekevertem, letakartam és nem tettem a hűtőbe egy éjszakára.
Másnapra ez szépen megkelt.

kovász
190 gr BL 80 liszt
105 gr víz
5 gr élesztő
12,5 gr vaj
6 gr só
csipet aszkorbinsav - én helyette 1 tk. ecetet tettem bele, olvastam, hogy ezzel helyettesíthető
2 ek. burgonyapehely - nekem ez nem volt

A hozzávalókból összeállítottam a tésztát.
20 percig kelesztettem.
Átgyúrtam és ismét 20 percig kelesztettem.
Lisztezett felületre tettem és formáztam. Először  kinyomkodtam belőle a levegőt és utána kenyérformát alakítottam ki.
Mindenképpen nézzétek meg  Limara bejegyzését a formázásról, mert akkor érti meg az ember, hogy mit is jelent.
Szilikonos sütőpapírral kibéleltem a jénait, beletettem a formázott tésztát. Duplájára kelesztettem.
A sütőt 230 fokra előmelegítettem.
Mielőtt betettem a sütőbe pengével bevágtam a kenyeret, szilikonos ecsettel vízzel bekentem. A jénai tetejének a belsejét is bevizeztem.


30 percig sütöttem ezen a hőfokon majd levettem 200 fokra és tovább sütöttem még 15 percig. A jénai tetejét nem vettem le a sütés végén sem, de legközelebb már tető nélkül sütöm amikor leveszem 200 fokra a sütő hőfokát.
Amikor kivettem a sütőből a meleg kenyeret ismét vízzel lekentem a szilikonos ecsettel.



Egy  óra eltelte után már meg lehet vágni.

Ebből a mennyiségből kb. 60dkg-os kenyér lett.


Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése